Ontdek de voordelen van Online Support

  • SEW image

Het klantenportaal Online Support van SEW is meer dan alleen een webshop. Het biedt gebruikers mogelijkheden om hun dagelijkse werkzaamheden te vereenvoudigen en fouten te voorkomen. Daarnaast kan Online Support als basis worden gebruikt om inkoop- en informatieprocessen te verbeteren en te standaardiseren. Hieronder 5 tips die helpen deze voordelen te realiseren.

5 tips die uw werk eenvoudiger kunnen maken.


Tip 1: Maak een account aan

Do you need assistance for your registration? We will show you the registration process step by step.
Registration for Online Support

The video is loading...

Do you need assistance for your registration? We will show you the registration process step by step.

Om optimaal voordeel te halen uit Online Support is een account nodig. Een account is gratis en eenvoudig in een paar klikken aan te maken. U heeft direct toegang tot uw eigen bedrijfsspecifieke informatie en vele tools.

  • Met een account zijn prijzen van producten en onderdelen beschikbaar.
    Een prijs aanvragen en wachten op een offerte is niet meer nodig.
  • Met een account is de status van uw order of offerte te volgen.
    U ziet direct voor welke offerte of order contact nodig is.
  • Met een account heeft u inzicht in de leveringen die u verwacht.
    Dit geeft logistiek gezien meer zekerheid.

Een account aanmaken is eenvoudig en in een paar klikken geregeld.
Ga naar Registreren voor account of stuur een e-mail met het verzoek voor een account naar online.support@sew-eurodrive.nl . Wij zorgen ervoor dat u gelijk toegang krijgt tot de informatie die u nodig heeft.


Tip 2: Waar u voor belt, staat online

De meeste informatie waar u ons voor belt, kunt u vinden in "Transaction overview":

  • Informatie over uw aanvragen en orders (lopende en geschiedenis), o.a. status-overzichten, genereren van overzichtslijsten, prijzen van producten, voorgaande orders of plaatsen van herhaal orders of vervangende producten.
  • Financiële en logistieke informatie, zoals factuurdocumenten, genereren van verzamellijsten facturen, leveringsdocumenten en track&trace van uw leveringen.
  • Producttechnisch en service-informatie, zoals onderhoudsinformatie, onderdeellijsten, CAD-tekeningen, maatbladen of foutcoderingen.
  • Informatie voor uw projecten of orders betreffende uw klanten, voor o.a. leveringsadresssen, uw selecties voor uw klanten en toegang tot projectinformatie en projectrooms.

Meer weten over Transaction overview? Neem contact op of volg onze gratis (online) workshops.
► online.support@sew-eurodrive.nl | ► (online)workshops Online Support en DriveConfigurator.


Tip 3: Benut templates, elimineer repeterende handelingen

SEW image

Niemand wil meerdere keren hetzelfde doen. Het is saai, er is kans op fouten, er ontstaan diverse versies of data gaan verloren. Werken met templates kan dit voorkomen en is ideaal voor:

  • terugkerende of soortgelijke configuraties / selecties
  • terugkerende standaard bestellingen
  • informatie die door verschillende afdelingen of personen wordt gebruikt (bijvoorbeeld tussen maintenance en inkoop of engineering en inkoop)
  • het maken van selecties voor (externe) projecten of opdrachten?
  • wanneer een selectie tussentijds moet worden opgeslagen om er later mee verder te werken.

Meer leren over templates? Neem contact op of volg onze gratis (online) workshops.
► online.support@sew-eurodrive.nl | ► (online)workshops over Online Support en DriveConfigurator.


Tip 4: Gooi alle papieren documenten weg

SEW image

Waarom nog boeken op het bureau, in de la of in de kast. Deze worden oud, gaan kapot en zijn een verspilling. De complete SEW-bibliotheek aan kennis en informatie staat online.

  • Van alle oude en nieuwe producten (ook van de producten die u heeft gekocht of gaat kopen)
  • Order- en fabricagespecifiek (inclusief alle belangrijke inkoopdocumenten, zoals facturen, leveringsdocumenten, prijzen enz.).
  • Met alle technische data van het product (waaronder de aansluitschema’s, onderdeellijsten, handleidingen, veiligheidsinstructies, installatie-instructies, onderhouds- en reparatie-informatie, 2D- en 3D-CAD-tekeningen en nog veel meer).
  • Downloads, updates en patches van software en besturingsprogramma's.
  • In bijna alle talen en te downloaden of te verzamelen als documentpakketten.

Meer leren over onze bibliotheek en waarom deze voordelen biedt (meer dan u denkt)? Neem contact op of volg onze gratis (online) workshops.
► online.support@sew-eurodrive.nl | ► (online)workshops over Online Support en DriveConfigurator.


Tip 5: Denk groot

SEW image

Optimaliseer en standaardiseer uw informatie- en inkoopprocessen.

Online Support is de basis voor:

  • het stroomlijnen van informatieprocessen (lean office);
  • het koppelen van uw inkoopsysteem aan onze ordersystemen (Peer to Peer, EDI en Cloud services);
  • het benutten van o.a. prijs-, inkoop- en leveringsafspraken en data tussen meerdere vestigingen of subcontractors (ook internationaal);
  • het aan u binden van uw klanten.

Wilt u een gratis advies hoe?
Neem dan contact op met Steven van der Ven of Prasanth Ramdjanamsingh .


Ontwikkel mee aan uw eigen tool

Mist u een functie of een optie? Heeft u een suggestie voor een verbetering?

Dan horen wij dat graag. Uw input is belangrijk voor het gebruik en de ontwikkeling van uw portaal.

► Mail ons uw suggesties of vragen: online.support@sew-eurodrive.nl